Zanęta- klucz do wędkarskiego sukcesu!

Ładuję... 21 wyświetleń

Czy warto nęcić? Pytanie retoryczne. Oczywiście! Nie tylko warto, ale i należy! Nie wyobrażamy sobie skutecznego wędkarstwa bez rozsądnego procesu nęcenia. Wiemy, że praktycznie wszyscy się z tym zgadzamy. Tylko, co w Winnerze rozumiemy przez „rozsądne nęcenie”? Skończyły się czasy, gdy wystarczyło wrzucić do wody namoczony bochenek czerstwego chleba.

Obecnie trendy w nęceniu poparte są doświadczeniami wędkarzy, którzy wędkując w łowiskach o coraz większej presji wędkarskiej, muszą każdorazowo rywalizować między sobą oraz starać się przechytrzyć przedstawicieli ichtiofauny! Niestety nie pomagają nam ani zanieczyszczone wody, ani ogromne ilości chemii, w tym chemii spożywczej, które znajdują się w naszych zbiornikach wodnych. Jednak w Winnerze postanowiliśmy stworzyć zanęty, które skutecznie pomogą w sukcesach wędkarskiej rywalizacji.

My też jesteśmy wędkarzami! Rozumiemy problemy wędkarzy i za wszelką cenę staraliśmy się stworzyć serię zanęt, które spełnią parametry idealnej zanęty. Według naszych założeń, założeń wędkarzy, zanęta powinna zwabić ryby w łowisko, utrzymać je w nim, a także sprawić, żeby ryby pobierały pokarm chętnie, nie nasycając się składnikami podawanej zanęty! Zanęta powinna stymulować układ pokarmowy do szybkiego trawienia, mobilizowania ryb do żerowania, a przy tym taka zanęta nie może szkodzić! Udało nam się taką zanętę stworzyć. Proponujemy wędkarzom serię zanęt skutecznych! Zanęt, które są łatwe w przygotowaniu do użycia, oparte na sprawdzonych rozwiązaniach. Posiadamy w naszej ofercie typowe „zanęty gatunkowe”, które powinny być w rybim menu, ale także zanęty z serii „Secret”, które uważamy za naszą wizytówkę. Zanęty należy namoczyć, odczekać kilka minut, ewentualnie przetrzeć przez sito, a następnie dodać składniki przynętowe. Tak spreparowaną zanętę wystarczy umieścić w łowisku i cieszyć się braniami. Istotną cechą zanęty jest sposób jej pracy. Zanęta powinna wabić ryby w określoną, znaną rybom strefę łowiska, a nie przyzwyczajać ryby do żerowania w innej partii wody. Dla przykładu zerującego przy dnie leszcza, zanęta powinna przy tym dnie przytrzymywać. Bezsensownym byłoby „odciąganie” leszczy w „pół wody”, gdyż nie jest to naturalne żerowisko tej przydennej ryby! Tworząc zanętę leszczową skupiliśmy się na uzyskaniu pracy przy dnie. Zanęta pracuje wabiąc ryby w okolice wytypowanych żerowisk. Wyważanie otwartych drzwi, to z wędkarskiego punktu widzenia strata czasu i cennych ryb!

Zanęta Winner- adresat znany Pisząc o cechach zanęty niemal idealnej, nie wolno zapomnieć o gatunku docelowym, na zmysły którego zanęta powinna oddziaływać. Bardzo wiele czasu poświęciliśmy na ustalenie optymalnych receptur zanęt kierunkowych. Tworząc zanęty z Master Miksa przyjrzeliśmy się wymaganiom pokarmowym poszczególnych gatunków ryb. Zauważyliśmy pewne ichtiologiczne prawidłowości. Obserwacje znalazły odniesienie w recepturach, a następnie w ostatecznych składach mieszanek. Dla przykładu zanęty karpiowe, czy leszczowe posiadają grubszą frakcję, która poprzez strukturę mają imitować pokarm i „chrupać” między mocnymi zębami gardłowymi. Zanęta na płoć zawiera na przykład sporą ilość frakcji (łusek, ziaren, nasion i frakcji roślinnych), które imitują pancerze mięczaków oraz chitynowe pancerzyki owadów. Dla przykładu duże ziarna słonecznika, czy dyni są podobne do racicznic lub chrząszczy, które są płociowym smakołykiem! Wiedząc, co jedzą liny, karasie, czy jazie jesteśmy w stanie stworzyć zanętę która stanie się kulinarnym smakołykiem tych gatunków. Ryby taką zanętę, skierowaną tylko dla nich, będą pobierały z chęcią i po zlokalizowaniu jej w swej niszy ekologicznej, nie będą chciały nęconego łowiska opuszczać! Przecież właśnie o to chodzi!

Tajemnicze smaczki Winnera Na dobrą zanętę składa się nie tylko odpowiedni wypełniacz w postaci śrut, pieczywa, czy wypełniaczy mineralnych. Zanęta doskonała powinna mieć jeszcze „to coś”!!!! W Winnerze te tajemnicze składniki to nasz uniwersalny klucz do rybich zmysłów. To, co wabi ryby w pierwszej kolejności, to zapach. Nie chodzi o intensywność, a o kompatybilność z rybimi zmysłami! Warto zwrócić uwagę na pewną prawidłowość, na którą najczęściej nie zwraca się uwagi, a jest wędkarsko nadzwyczaj istotna. Jeżeli otworzymy paczkę zanęty i zapach nas powala, to możemy być pewni, że ten sam zapach będzie w wodzie praktycznie niewyczuwalny… Dziwne? Tak, ale prawdziwe. To proces taki trochę jak przy stosowaniu dobrych perfum. Powinny pachnieć na skórze, a nie wszędzie wokół… jeżeli aromat uwalnia się głównie w powietrzu, to w wodzie będzie zwyczajnie nieskuteczny. Winner postawił na aromaty naturalnego pochodzenia, te najskuteczniejsze. W recepturach odwołujemy się do naturalnych pokarmów w środowisku wodnym. Nie zmieniamy natury! Wykorzystujemy jej atrybuty w wędkarskiej walce. Oprócz zapachu równie istotny jest smak. Jak ryby odbierają bodźce smakowe, tego dokładnie nie wiemy, ale tu także nie chcemy wyłamywać otwartych drzwi. Natura daje nam gotowe rozwiązania, trzeba być tylko dobrym obserwatorem. Zanęty Winnera posiadają optymalne ilości atraktorów i stymulatorów apetytu pochodzenia naturalnego. Poświęciliśmy mnóstwo czasu i ogromu pracy, aby zoptymalizować procesy pobierania naszego pokarmu przez ryby. Bardzo istotnym jest też fakt, że nasze zanęty mogą posiadać indywidualny charakter poprzez stosowanie produktów kierunkowych Winnera z serii Master Miks. Stosowanie w rozsądny sposób dodatków możemy stworzyć indywidualne mieszanki, które staną się zanętą idealną! My wiemy, że możemy to zrobić, a Waszą kwestią jest tylko spróbować! Pamiętajmy, że jeżeli się nie rozwijamy, to się cofamy! Czasem to tylko kwestia sięgnięcia na półce po nową zanętę Winnera. Nie obiecujemy cudów! Zapewniamy za to cudowne chwile wędkarskich sukcesów.