You're currently on:

Tak się wygrywa;) - Master Mix Method/Feeder Pellet

23 maja 2015 na stawach w Krobielowicach odbyły się 12 godzinne zawody feederowe. Do rywalizacji stanęło 19 dwuosobowych drużyn. Zawody zaczęły się oczywiście od losowania stanowisk.  Na stanowisko nr 15, które wylosowaliśmy, ruszyliśmy z optymistycznym nastawieniem. Łowiliśmy tutaj już wcześniej i wiedzieliśmy, że jeśli dobierzemy odpowiednią taktykę i trafimy z zanętą, to możemy liczyć na dobry wynik końcowy. Postanowiliśmy łowić, zdobywającą coraz większą popularność w Polsce, angielską techniką gruntową method feeder. Zanim rozpoczęliśmy wstępne nęcenie łowiska, postanowiliśmy postawić marker, tak aby jak najprecyzyjniej umieszczać zestawy w nęconym miejscu. Tak jak wcześniej wspomnieliśmy, postanowiliśmy łowić przy pomocy koszyczków Method/Fedder, a co za tym idzie musieliśmy przygotować odpowiednią zanętę. Postawiliśmy na Master Mix Method/Feeder Pellet o średnicy 2 mm od Winnera.

Na początek użyliśmy pelletu Natural Mix, z dodatkiem Master Mix Powder o smaku Kukurydzy, tak aby sprawdzić w czym gustują dziś rybki;) Karpiki zaczęły odwiedzać nasze łowisko dość szybko i po dwóch godzinach mieliśmy ponad 5 kg ryb, co dawało nam na ten moment drugie miejsce. Nie jest źle – pomyśleliśmy, ale zawsze może być lepiej. Skoro rybom posmakował pellet o smaku Kukurydzy, kolejne porcje były już z gotowego Master Mix Method/Fedder Pellet o smaku Kukurydzy. Taktyka którą obraliśmy sprawdzała się, a zanęta w postaci micro pelletu zatrzymywała ryby w łowisku, czego efektem było prowadzenie na drugim ważeniu. Tak więc po czterech godzinach mieliśmy już ponad 12kg. Na pozostałych stanowiskach brania były bardzo sporadyczne, natomiast my regularnie lądowaliśmy kolejne karpiki na brzeg, dzięki czemu po sześciu godzinach mieliśmy już naprawdę sporą przewagę nad kolejną drużyną. W sumie to już teraz, czyli na półmetku, mogliśmy zakończyć zawody, a i tak zwycięstwo byłoby nasze;) Oczywiście to tylko żart, bo nie wiedzieliśmy jak minie kolejne sześć godzin zawodów.

Ryby chyba oszalały na punkcie pelletu, bo do końca rywalizacji nie mieliśmy nawet chwili na odpoczynek. Była to ciężka, ale zarazem bardzo przyjemna praca. Bez przerwy któryś z nas miał brania, a czasem mieliśmy nawet przyjemność holować ryby jednocześnie. Po dwunastu godzinach ciężkiego boju złowiliśmy w sumie 76,575kg ryb, co dało nam zwycięstwo w całych zawodach. Mało tego osiągnęliśmy to z miażdżącą przewagą nad drugą drużyną, która złowiła w sumie 34,100 kg. Byliśmy bardzo zadowoleni z wyniku jaki osiągnęliśmy. Dzięki zastosowanej technice, strategii nęcenia oraz odpowiedniej zanęcie, osiągnęliśmy wynik, z którego byliśmy dumni. Warto dodać, że Master Mix Method/Fedder Pellet to bezsprzecznie najlepsza zanęta, jaką kiedykolwiek używaliśmy. Na ryby zadziałał błyskawicznie i był na tyle skuteczny, że karpie "odwiedzały" nasze stanowisko systematycznie przez 12h. Ryby dosłownie zatrzymały się przy naszej zanęcie czego dowodem jest fakt, że sąsiednie stanowisko z prawej strony(14) zakończyło zawody bez punktu, a na stanowisku z lewej(16) ryby pojawiły się dopiero na 3h przed końcem zawodów. Duża liczba łowionych ryb przy znikomych braniach na innych stanowiskach spowodowała, że już podczas trwania zawodów otrzymaliśmy wiele pytań odnośnie zastosowanej zanęty i rodzaju przynęty. Nie będę ukrywał, że w trakcie trwania zawodów nie byliśmy zbyt wylewni, ale teraz gdy emocje już opadły postanowiliśmy zdradzić naszą tajemnicę.

Chcielibyśmy dodać, że co do skuteczności nowych pelletów Master Mix Method/Fedder Pellet od Winnera, nie mieliśmy żadnych wątpliwości, ponieważ przetestowaliśmy je na łowisku kilka dni przed zawodami. Wynik testów był bardzo podobny, czyli kilkadziesiąt kilogramów ryb w kilka godzin. Master Mix Method/Fedder Pellet zagości na stałe w naszym wędkarskim menu :)